26 Ocak 2011 Çarşamba

Yaza hazırlık trenç kot :) + cep nasıl dikilir ?



Slm.
Bir kaç ay önce üç renk pardesülük kumaş almıştım ve
bloğumda da paylaşmıştım.
Birtanesini dikmiş bulunmaktayım :)
Önce ne diktiğimi görelim ...

Daha önce bloğumda çizimimi paylaştığım trençkot modelinin kalıpları için
"BURDA" dergilerime bir göz gezdirdim ve benzerini buldum .
Sıvadım kolları başladım dikişe :) Baya vaktimi aldı
Aslında geç eklememin sebebi ise düğme alamamış olmam dı :)

Model bu
Burada sonbaharlık kumaş kullanılmış
Ben ilkbahar-yaz için kumaş almıştım.


En çirkin halini ekliyeyim :) daha düğmeleri almamıştım .

Bunlarda bitmiş hali
Çevremdekiler çok beğendiler , hazır gibi olduğunu söylemeleri beni mutlu etti doğrusu :)

Ve bu kez bende daha profesyonel buldum bu dikişimi :P
Daha bi dikkatli çalıştım
Emeğimin karşılığınıda aldım çok şükür :)



Kendi kendimi çekmeye uğraştığım için anca bukadar oldu :)

Bazı detaylar :)
Ayrıca resimde kemer tokası ve düğmeler farklı tonda çıkmış
Ama düğme ve toka birebir aynı tonlarda
Düğmeler içine göçük olduğu için koyu gözüküyo
ikiside metal :)




Gelelim asıl meseleye !
Araştırdım araştırdım bi kaç yer dışında cep dikimini paylaşan bi bloğa rastlamadım.
İlk kez cep diken biri olarak ve benim gibi
cep dikerken yardım almak isteyenlerin
takip edilmesi için numaralandırarak anlatmaya çalışıcam .


1. Öncelikle cep dikeceğimiz yeri belirliyoruz (resimde iğneleyerek gösterdim)
Ardından cebin genişliğine göre ince uzun dikdörtgen ciziyoruz
Kumaşın yüz tarafına !
tersine değil.


2.- 3. Çizdiğimiz cep genişliğine göre kapak hazırlıyoruz



4. Yüzünü çevirip , istersek spor dikişini yapıp ütülüyoruz
Ayrıca ben dik durması için tela kullandım cep kapaklarında


5. Şimdi diktiğimiz bu cep kapağını kumaşın yüzüne çizdiğimiz dikdörtgenin yarısına teğelliyoruz


6.-7. Daha sonra cep için kestiğimiz torba olacak parçaları resimde gördüğünüz gibi kumaşın yüzü yüzüne bakacak şekilde karşılıklı koyup
yine çizdiğimiz dikdörtgene teğelliyoruz



8. Ardından makina dikişimimizi yapıyoruz.


9.
Makina dikişi yaptığımız yerin arkasından (daha net görmeniz için)
ilik açıcı yada çok ince uçlu makasla dikdörtgenin ortasını uzunca kesiyoruz
ve uçları resimdeki gibi üçgen kesiyoruz .


10.-11. Kesimden sonra cep olacak parcaları içeri çekiyoruz
düzeltip kenarlarının dikişini ve overloğunu yapıyoruz.



12. gelelim üst kısma , iç kısmı tamamladıktan sonra
cep kapağını düzeltip yanlardan dikiyoruz.

Bukadar :)


Dilerim anlatabilmişimdir.
Biraz bilerek detaya girdim
İyice anlaşılması için :)

Bir sonraki postumda görüşmek üzre
Sırada iki pardesü daha var :)


18 yorum:

  1. Çok güzel. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. betusum ne hamarat gaciymissin vesselam ellerine, gozlerine saglik gulum ya.

    benimde ayni bu modelden trenc kotum var.kahverengi cok seviyorum kotumu o kemerdeki tokalardan kollardada var kucuk kol kemeri seklinde ve birtane tokasi nasil olduysa kirildi.burada aradim tuhafiyeleri ama bulamadim sen nereden aldin baci?

    ayrica keske dugmeleri kemerdeki tokanin renginde ve top top olsaydi

    bu linkte var dedigim dugmeler optum...

    http://www.blingjewelry.com/images/half-bead-silver-clip-on-earrings-.jpg

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkürederim adaşım , prensesim :)
    utandırdın beni :)

    Düğmeler yukarıdda yazmıştım kemer tokasıyla aynı renk sadece düğmeler içine göçük olduğu için ortası biraz koyu, kenarları kemerle aynı ,
    resimde farklı duruyo :)

    aslında top düğmelere baktım canım , ama çok fazla var herkeste top düğme ben biraz farklılık olsun istedim :)

    Fatih'i biliyormuusun ? orada halıcılar cad.sinde uğur tuhafiye var, oradan alıyorum tüm malzemeelrimi:)

    YanıtlaSil
  4. cnm valla çok güzel olmuş ellerine sağlık benim kitap ayracı işinide unutmayalım bu arada :)

    YanıtlaSil
  5. teşekkürederim canımcımm
    ayracın hazır bu arada :))

    YanıtlaSil
  6. çok güzel olmuş güle güle giyin burda dergisi kaçıncı sayısından çıkardınız paftayı*

    YanıtlaSil
  7. Nice teşekkürederim,
    bir kaç yıllık dergi :)
    senesine ve sayısına bakar tekrar buraya yazarım .

    YanıtlaSil
  8. casminim teşekkürederim...

    nice : 2006-9 eylül sayısı

    YanıtlaSil
  9. betül merhaba
    bir şey sormak istiyorum ,pardesü için
    ne kadar kumaş gidiyor,
    astarlıyorsun değil mi?
    ellerine sağlık her diktiğini beğeniyorum
    Bir cesaret bende pardesü dikmek istiyorum

    YanıtlaSil
  10. Mrb :)
    normalde modelsiz düz pardesü için 3 metre kumaş yetiyor .
    Ama buna kilo-boy farkı ,kemer , cep vs gibi şeyler eklenince arttırmak gerekiyor.
    Ben bu pardesüde 3,5 metre kadar kullandım
    İnce keten pardesüleri astarlamıyorum
    Bu kumaş astar gerektiriyordu ama bunuda astarlamadım :)
    Kışlıkları astarlıyorum genellikle

    Tşekkürederim , kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  11. Gerçekten tebrik ederim. Öncelikle trençkot için-ki harika görünüyor hazır gibi de ki "gibi" kesinlikle fazla :)
    İkincisi şu dikişe yeni heves etmiş acemi kıza cep dikimi hakkında yol gösterdiğin için :)
    Ben cebe kapak yapmak istemiyorum, jarse kumaştan uçuş uçuş etek yaptım, ellerimi koyup rahatça gezinmek için bolca iki cep istiyorum yanlarında, aynı yöntemle diksem cepsiz kötü durur mu acaba?
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle bende teşekkürümü edeyim :D

      Aslında olabilir ama temiz görünmesi için kapaksız cebinde yöntemi var :)
      VAkit bulursam resimli anlatırım onuda inşlh

      Sil
  12. merhaba bloğunuzu yeni keşfettim bende yemek blog yazarıyım uzun bir süre ara verdim diyebilirim neyse dikişlerinize bayıldım bu kadar beceriye dikiş kursuna gittikten sonramı sahip oldunuz daha öncesinde dikim yapıyormuydunuz bende nasipse pazartesi itibarıyla başlayacam kursa ama devletin halka açtığı kurslara katılıyorum gelelim trenchcoat'a bayıldım!!!!! benim istediğim ve aradığım lakin bulamadığım model, malum bu tarz ürünlerin boyları kısa örtülü bir bayan olarak malesef alamıyordum inş. bende kurs bitiminde bu kadar beceriye sahip olabilecek seviyeye gelebilirim tasarım olarak çok iyi olduğumu söyleyebilirim dikişide beceririm inş. harikada kumaşlarım var yıllardır biriktirdiğim, umarım elimde zayi olmaz :) kullandığınız makinanın markasını öğrenebilirmiyim bende almak istyrm fikir olması açısından elleriniz dert görmesin ALLAH'a emanet olun............

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürederim öncelikle.
      Kursa gitmeden önce dikişe karşı bir ilgim vardı zaten , Allah versi birazda becerim , bi 4 ay kadar misafir olarak gittim ve sonrasında 4-5 sene burda dergilerinden ve nette videolardan faydalanarak ilerlettim .
      Bu senede tekrar giyim kursuna yazıldım teknikleri öğrendim , çok şükür daha düzgünleşti elim
      Hiç eline iğne almamış kişiler biliyorum çok güzel şeyler dikiyorlar.
      Heves ve sabır gerek gerisi kolay ;)

      E kolay gelsin ozaman size :D

      Sizde Allaha emanet olun

      Sil
  13. teşekkürler betülcüm ya o kadar işime yaradı ki anlatamam..şimdi bi deneme yapayım :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Etiketler

abajur (2) abiye (3) ajanda (1) aker (1) aksesuar (1) ala dergi (2) Ali nazik (1) alışveriş (1) Anahtarlık (1) apolet (1) avokado sos (1) Avon (5) ayakkabı (5) ayraç (1) babet (3) basit (1) Bayram (2) beden (1) BESTA BURS (1) beyaz (4) beytül (1) beze (1) beğeni (1) bileklik (2) blezik (1) blog (7) bluz (18) bordo (1) brother (1) brown (1) browni (1) broş (4) bulgur (2) burberry (6) burda dergi (1) camel (5) camiler (1) Carvella (1) ceket (7) cep (1) cep dikimi (1) Chanel (1) Coco (1) Coco Mademoiselle (1) country (3) dantel (4) darulaceze (1) dekorasyon (1) deri (3) değerlenirme (2) değişim (6) dico.ball (1) dieselloverdose (1) dikiş (28) dikiş makinesi (2) dıy (1) doğum günü (1) doğumgünü (3) düğme (2) düğmeli (2) elbise (9) english home (1) etek (28) etiket (1) etiketin olsun (1) etkinlik (1) eşarp (2) facebook (2) fellah köftesi (1) fırfırlı (1) Fırçalık (1) fisto (1) fiyonk (4) fuşya (7) gamzesaraçoğlu (1) gazoz kapakları (1) GDO (1) geri dönüşüm (1) gezi (1) gucci (2) gömlek (9) güpür (8) halley (1) havuç (1) haşhaş (1) header (1) hediye (15) hediyelik (1) Hotiç (1) İftar (1) İkea (1) ikoncan (1) İnstagram (3) ipek (2) içli köfte (1) iğnedenlik (1) Janome (1) jarse (1) kabak (1) kaban (5) kadife (2) kahve (4) kakao (1) kalemetek (1) kalıp (2) kalıpsız (2) kap (2) kapı (1) kapı süsü (1) karnıbahar (1) katemoss (1) kavanoz (1) kaşe (4) KemalTanca (1) keten (2) keçe (2) kılıf (1) kırmızı (8) kısır (1) kitap (4) Kitap ayracı (2) kıtır ekmekli (1) kışlık (5) kloş etek (5) kolay (1) kolye (1) kombin (51) kombinasyon (51) kot (1) koton (5) krem (1) krep (2) ku (1) kumaş (3) kurabiye (2) kutu (4) köfte pizza (1) Küpelik (1) ladymillion (1) leopar (5) Mademoiselle (1) magnet (1) maksi (4) mango (1) manken (1) manto (2) manzara (1) marka (2) masa (1) mavi (6) maş fasulyesi (1) menekşe (1) meyve (1) meyveli (1) mim (8) mini etek (3) minyatür (1) mısır gevreği (1) Mobilya (1) moda (3) modelli (1) mor (23) Mulberry (1) Mutfak gereci (1) muz (1) nakış (5) nar (1) nar çiceği (2) nude (3) odası (3) Oriflame (1) oruç (1) oxford (1) pantolon (1) pardesü (24) parfüm (6) parti (2) pasta (3) Patates pastası (1) Patates. (1) paçanga böreği (1) pelerin (6) pembe (10) peplum (2) perde (1) peçete halkası (1) pile (2) pili (3) Pink (1) Princess (1) Prova mankeni (1) pudra (3) puple (2) reglan kol (1) roman (1) romantik (2) rölyef (7) saks mavisi (2) salata (4) saten (5) satılık (5) satıyorum (4) saxmavisi (3) sebzeli (1) sepet (1) shoes (1) sipariş (10) siyah (22) size özel (1) somon (1) süsü (1) sütlü tatlı (3) Taba (1) tabure (1) tafta (1) takı (3) tarz (1) tasarım (4) tatlı (2) tavuk göğsü (1) taç (1) tağrif (1) telefon (1) temizleme (1) ten (2) terlik (1) tesettür (5) Thierry Mugler Alien (1) Thierry Mugler Angel Alien (1) Tom Ford Black Orchid (1) top (1) toplar (1) toprak (1) topuklu (1) trabzon (1) trençkot (2) triko (2) tunik (4) tül (1) vazo (3) vintage (2) violet (2) vizon (3) yarasa kol (2) yardım (1) yarım daire etek (2) yarışma (1) yavruağzı (1) yaz (2) yazlık (3) yelek (6) yeni (2) yenileme (14) yeşil (5) yeşilmercimek (1) Zara (1) zincir (1) ziyaret (1) zümrüt (2) çalışma (1) çanta (8) çeket (1) çekilhttp://www.blogger.com/img/blank.gifiş (1) çekiliş (11) çerçeve (3) çikolata (1) çilek (1) çocuk (3) ödül (1) özel (1) üst (1) şehriye (1) şifon (2)